Det sistnämnda kan både vara arbetsrelaterat och under mina lediga stunder.
Jag, och många med mig, tilltalas av varumärken.
Varumärken besitter kraften att påverka människor i alla dess riktningar. Dagligen utsätts vi för tusentals varumärken – prova en gång. Titta runt om kring dig; jag är övertygad om att du kan läsa dig till ett helt gäng – det finns varumärken över allt. Det finurliga med varumärken är att vi alltid får någon känsla för dessa. Känslan tenderar ofta vara positiv, då vi oftast lägger märke till de varumärken vi attraheras av. Självfallet skapar varumärken även negativa emotioner och ännu värre - likgiltighet. Det sistnämnda är alltid värst, då företaget i fråga totalt misslyckats i sin kommunikation. Det varumärke som alstrar välbehag i kroppen – har kraften att framkalla en känsla av tillhörighet och något man kan identifiera sig med.
Som jag berört i tidigare publicerade inlägg tilltalas jag av historik och kontinuitet av vad varumärket utstrålar. Det finns så många företag som ändrar värderingar under årens lopp – vilket ger en osäker hållning.
Nedan följer ett axplock av mina bästa varumärken:










1 kommentar:
Trevlig lista du publicerade där! Jag blir väldigt frestad att komplettera med ett varumärke som - i mitt tycke - förmedlar en bergfast känsla av trygghet!
För visst har du också sett och förundrats över att alla liftanläggningar oavsett var i världen du åker skidor är av märket Doppelmayer! Klassisk ingenjörskonst som varsamt anpassats och förfinats under årens lopp!
www.doppelmayer.com
Skicka en kommentar